Skupina Markíza zvíťazila nad konkurenciou v každý jeden májový deň

02. 06 2020 09:45 | TS
Finalisti SuperStar 2020
Finalisti SuperStar 2020 Foto: TV Markíza

Májový rebríček sledovanosti vrámci celého trhu ovládla vobchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 spevácka súťaž SuperStar, vširšej cieľovej skupine 12+ patrilo prvenstvo relácii Počasie.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto v uplynulom máji 2020 udržala a medzimesačne posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla vynikajúci priemerný celodenný trhový podiel 27,3 % a konkurenčnú skupinu Joj (20,1 %) tak predstihla s rozdielom 7,2 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v každý jeden z 31 májových dní. 

1.jpg
 

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v máji 2020 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 20,2 %. Konkurenčná TV Joj (13,4 %) vykázala v rovnakom období o 6,8 percentného bodu slabší výsledok.

2.jpg
 

Májové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v obchodne podstatnom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 30,7 % a konkurenčnú skupinu Joj (23,8 %) tak predstihla o 6,9 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola v 30 z 31 dní uplynulého mesiaca.

3.jpg
 

Samotná TV Markíza dosiahla v máji 2020 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 23,4 % a s rozdielom 6,7 percentného bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (16,7 %).

4.jpg
 

Skupina Markíza bola v máji 2020 silnou jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 24,4 % a odstupom 4,3 percentného bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,1 %). Trhovým lídrom bola v 30 z 31 dní uplynulého mesiaca. Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 28,2 % a náskokom 4,0 % percentných bodov pred skupinou Joj (24,2 %).

SuperStar ovládla májový rebríček sledovanosti

Až päť najvyšších priečok v májovom rebríčku sledovanosti obsadila v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 spevácka šou SuperStar. Celkovo najsledovanejším programom mesiaca sa stala epizóda odvysielaná v nedeľu, 3. mája 2020, ktorá v rámci aktuálneho ročníka dosiahla druhý najvyšší rating 14,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 34,3 %.

V širšej cieľovej skupine 12+ sa divácky najúspešnejším nespravodajským programom mesiaca stalo veľkolepé superfinále SuperStar, ktoré si v nedeľu, 31. mája 2020, vychutnalo rekordných 678-tisíc divákov. Zároveň išlo o vôbec najsledovanejšiu epizódu za posledné tri ročníky SuperStar, čiže od roku 2015.

Finálna šou plná dych vyrážajúcich speváckych výkonov a veľkých emócií zaznamenala v cieľovej skupine 12-54 vysoko nadpriemerný rating 14,5 % a absolútne rekordný trhový podiel 39,7 %, ktorý bol v rámci štandardných epizód dokonca najvyšší od roku 2013.

Počasie najsledovanejším spravodajským programom mája, Televízne noviny silnou jednotkou na trhu

Celkovo najsledovanejším spravodajským programom v rámci celého trhu sa uplynulý mesiac v cieľovej skupine 12-54 stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v nedeľu, 3. mája 2020, ktoré dosiahlo výborný rating 13,0 % a trhový podiel 32,3 %. Informácie o počasí si v tento deň nenechalo ujsť až 719-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom v tejto univerzálnej cieľovej skupine išlo o vôbec najsledovanejší program na trhu za celý uplynulý mesiac.

Výborné výsledky sledovanosti zaznamenala v máji 2020 aj hlavná spravodajská relácia Televízne noviny. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný rating 8,3 % a trhový podiel 28,2 %.

5.jpg
 

Súhrn najdôležitejších udalostí dňa sledovalo na Markíze v priemere 510-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca si v nedeľu, 3. mája 2020, pozrelo 636-tisíc divákov. Taktiež aj v cieľovej skupine 12-54 išlo o divácky najúspešnejšie májové vydanie s výborným ratingom 11,0 % a trhovým podielom 29,2 %.

Televízne noviny boli uplynulý mesiac v rámci cieľovej skupiny 12-54 suverénnym trhovým lídrom, keď predstihli konkurenčné spravodajské relácie v 26 z 31 májových dní.

Horná Dolná v karanténe s výrazným diváckym úspechom

Televízia Markíza pripravila vo štvrtok, 14. mája 2020, príjemné prekvapenie pre všetkých fanúšikov komediálneho seriálu Horná Dolná. Do vysielania zaradila špeciálnu premiérovú epizódu s názvom Horná Dolná v karanténe, ktorá divákom ukázala, ako prežívajú domácu izoláciu obyvatelia najznámejšej seriálovej dedinky. V strategickej cieľovej skupine 12-54 sa stala jednoznačne najsledovanejším nespravodajským programom dňa.

V tejto obchodne podstatnej cieľovej skupine dosiahla Horná Dolná v karanténe výborný rating 9,8 % a trhový podiel 25,0 %. Netradične natočený premiérový príbeh o tom, ako aj Hornú Dolnú ohrozuje nebezpečná nákaza, si vychutnalo celkovo 389-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Výborné výsledky menších staníc Doma a Dajto

Na obrazovkách televízie Doma sa v máji 2020 najlepšie darilo obľúbenému tureckému seriálu Cennet. V cieľovej skupine 12-54 sa najlepšie darilo epizóde odvysielanej vo štvrtok, 21. mája 2020, ktorá dosiahla nadpriemerný rating 2,8 % a absolútne rekordný trhový podiel 8,3 % od marcového štartu seriálu. V širšej cieľovej skupine 12+ bola najúspešnejšia epizóda odvysielaná o deň skôr, v stredu, 20. mája 2020, ktorá pritiahla k obrazovkám až 233-tisíc divákov, čo je doposiaľ vôbec druhý najvyšší počet.

Z atraktívnej filmovej ponuky televízie Dajto si uplynulý mesiac najviac divákov z cieľovej skupiny 12-54 zvolilo komédiu Piadihajzlík v akcii, ktorá v utorok, 12. mája 2020, dosiahla nadpriemerný rating 2,5 % a trhový podiel 6,6 %. V širšej cieľovej skupine 12+ bol v máji najúspešnejší triler Ako pavúk s Morganom Freemanom v hlavnej úlohe, ktorý si v stredu, 13. mája 2020, nenechalo ujsť 115-tisíc divákov.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR MEDIA

Komentáre ( 0)