Mejkap už dávno nie je len pre ženy. Kozmetické firmy využili dieru na trhu

08. 08 2019 09:45 | TVnoviny.sk/TV Markíza
Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: repro foto Reuters

Kozmetické firmy vycítili príležitosť, ako si zvýšiť zisky.

Mejkap už dávno nie je len pre ženy. V Británii sa maľuje každý dvadsiaty muž. Kozmetické firmy vycítili príležitosť, ako si zvýšiť zisky.

Nepredstavujte si hneď rúže či očné tiene. Muži, ktorí sa o seba radi starajú a záleží im na svojom výzore, siahajú najčastejšie po nenápadných produktoch. „Náš najpredávanejší výrobok je korektor, ktorým si môžete zakryť vyrážky, drobné vrásky alebo tmavé kruhy pod očami. Predáva sa výborne zrejme preto, že je to taký základ pre tých, ktorý s mejkapom začínajú," prezradil riaditeľ kozmetickej firmy.

Daniel Gray je zakladateľ veľmi úspešnej britskej značky a o mejkape toho vie naozaj veľa. Keď bol tínedžer, v škole ho šikanovali a práve krycie produkty, ktoré našiel v sestrinej kozmetickej taštičke, mu vraj pomohli zvýšiť si sebavedomie.

Svoju vášeň pre mejkap pretavil do úspešného podnikateľského plánu. „Vytvoril som značku, ktorá sa špecializuje na mužov. Muži väčšinou nechcú používať výrobky, ktoré vyzerajú žensky a nevedia si ich ani správne použiť. Naším dlhodobým cieľom je robiť akýsi mejkap pre všetkých, aby bol rodovo neutrálny," vysvetlil Gray.

Po jeho produktoch sa v obchodoch len tak zaprášilo. Za dva mesiace sa vypredali úplne všetky. Okrem obľúbených korektorov a krycích krémov mali úspech aj bronzery a štetce. Veľké, známe firmy rýchlo zacítili príležitosť a s výrobou dekoratívnej kozmetiky pre mužov buď už začali, alebo to plánujú.

„Zisťovali sme, prečo sa muži maľujú a na aké príležitosti. Niektorí hovoria, že používajú mejkap len keď sú doma. Iní vtedy, keď idú večer von s priateľmi alebo na rande. Sú aj takí, ktorí sa maľujú do práce, aby pôsobili profesionálnejšie," tvrdí novinárka Victoria Walderseeová.

 

Komentáre ( 0)