Dostavba trate petržalskej električky výrazne mešká

05. 05 2018 01:35 | TVnoviny.sk/TV Markíza
Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: TV Markíza

Sklz je takmer dva roky.

Doprava v hlavnom meste pomaly kolabuje a riešenia prichádzajú len veľmi pomaly. V týchto dňoch sa pritom podľa pôvodných plánov už mala stavať druhá etapa električkovej trate v Petržalke.  Ružové to nie je ani s mestskými vlakmi. Primátor napriek tomu upokojuje, že všetko ide podľa plánu.

Najväčší projekt verejnej dopravy v hlavnom meste - teda dostavba trate petržalskej električky - výrazne mešká. Priznáva to už aj primátor Ivo Nesrovnal. Tvrdí, že došlo k zdržaniu projektu asi o 19 mesiacov.

Z meškania obviňuje predchádzajúce vedenie mesta, občianskych aktivistov, ale aj dopravný inšpektorát. Podľa analytika INEKO Ján Kovalčíka ďalšími dôvodmi pomalého postupu tohto projektu môže byť nie dostatočne efektívne riadenie prípravy projektu zo strany magistrátu.

„Bude ešte verejné obstarávanie na zhotoviteľa, budeme musieť urobiť žiadosť o nevratný finančný príspevok," tvrdí Nesrovnal.

Kedy sa začne s kladením koľajníc primátor povedať nevie.

Analytik Ján Kovalčík na projekt dozerá a tvrdí, že radnica pri súčasnom nastavení začne stavať najskôr v roku 2021, iba ak sa nevyskytnú ďalšie komplikácie. A to už je z jeho pohľadu šibeničný termín.

„Nevytvára to bezpečnú rezervu aby sa projekt bezpečne stihol. V prípade ďalších komplikácií," konštatoval analytik.

Magistrát by mal podľa Kovalčíka postupovať rýchlejšie. Električková trať v Petržalke totiž musí byť dokončená do roku 2023. V opačnom prípade by ju Európska únia nepreplatila. Zástupkyňa Európskej komisie Michaela Štál povedala, že by bola škoda nevyužiť túto alokáciu do roku 2023.

Otázkou tiež je -  čo bude s dvojitým rozchodom koľajníc, ktoré sa pôvodne postavili. Pokračovanie električkovej trate až na kraj mestskej časti bude totiž iba s jedným párom koľajníc - tým užším. Po širšej koľaji mali pritom jazdiť tzv. mestské vlaky, ktoré mali zvážať ľudí zo satelitov priamo do centra mesta.

V Petržalke sú tak definitívne pochované, napriek tomu, že vlaková doprava bola jednou z priorít súčasného primátor

Za takmer štyri roky sa síce podarilo zahustiť niektoré vlakové spoje, no železničná zastávka pribudla v meste len jedna. Podľa Nesrovnala je to zodpovednosťou železníc.

 

Komentáre ( 0)