Skupina Markíza bola v roku 2018 suverénnym trhovým lídrom, medziročne si výrazne polepšila

02. 01 2019 12:15 | Tlačová správa
Susedia
Susedia Foto: TV Markíza

Najsledovanejšími programami na slovenskom televíznom trhu sa vlani stali legendárna vianočná rozprávka Tři oříšky pro Popelku a kultový komediálny seriál Susedia.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto v uplynulom roku 2018 udržala a zároveň výrazne posilnila svoju stabilnú pozíciu jednoznačného celodenného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla výborný priemerný celodenný trhový podiel 28,5 % a konkurenčnú skupinu Joj (20,3 %) tak predstihla s rozdielom až 8,2 percentného bodu. Medziročne si skupina Markíza polepšila o 1,5 percentného bodu, kým skupina Joj si naopak pohoršila o 2,9 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v drvivej väčšine vlaňajších dní – 349 z 365.

Rok 2018 - celý deň
Foto: TV Markíza
 

Rok 2018 - celý deň
Foto: TV Markíza
 

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v roku 2018 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 21,3 %. Konkurenčná TV Joj (13,9 %) vykázala v rovnakom období o 7,4 percentného bodu slabší výsledok. Medziročne si TV Markíza polepšila o 1,8 percentného bodu, TV Joj dosiahla výsledok slabší o 2,6 percentného bodu.
Rok 2018 - celý deň
Foto: TV Markíza
 

Jednoznačné celoročné víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 29,5 % a konkurenčnú skupinu Joj (24,9 %) tak predstihla o 4,6 percentného bodu. V tomto komerčne najdôležitejšom vysielacom čase si skupina Markíza medziročne polepšila o 1,2 percentného bodu, skupina Joj si naproti tomu o 2,6 percentného bodu pohoršila. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza vo veľkej väčšine dní uplynulého roka – 311 z 365.
Rok 2018 - prime-time
Foto: TV Markíza
 

Rok 2018 - prime-time
Foto: TV Markíza
 

Samotná TV Markíza dosiahla v roku 2018 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 21,8 % a s rozdielom 4,1 percentného bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (17,7 %).
Rok 2018 - prime-time
Foto: TV Markíza
 

Najúspešnejšie programy patrili aj v roku 2018 skupine Markíza

Absolútne najsledovanejším programom na slovenskom televíznom trhu sa v roku 2018 v rámci strategickej cieľovej skupiny 12-54 stala legendárna vianočná rozprávka Tři oříšky pro Popelku. Na Štedrý deň, v pondelok 24. decembra 2018, dosiahla na obrazovkách TV Markíza najvyšší rating od roku 2013 s hodnotou 23,2 % a extrémne vysoký trhový podiel 45,0 %. Celkovo si ju vychutnalo fantastických 1 072 000 divákov starších ako 12 rokov a stala sa tak v tejto širšej cieľovej skupine najsledovanejším nešportovým programom roka.

Post divácky najúspešnejšieho programu roku 2018 v obchodnej cieľovej skupine 12-54 dovtedy takmer celý rok patril veľkému návratu kultového komediálneho seriálu Susedia. Prvá epizóda po viac než desaťročnej prestávke zaznamenala v pondelok, 1. januára 2018, extrémne vysoký rating 22,8 % aj trhový podiel 45,1 %. Nenechalo si ju ujsť neuveriteľných 1 056 000 divákov vo veku nad 12 rokov.

Fantastické výkony si Susedia udržali aj v nasledujúcich mesiacoch uplynulého roka, v cieľovej skupine 12-54 dosiahli excelentný priemerný rating 10,7 % a trhový podiel 30,1 %, pričom stabilne porážali programovú ponuku konkurencie. Skvelú zábavu s mimoriadne obľúbenými seriálovými postavami si vychutnávalo v priemere celkovo 523-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Obrovským diváckym fenoménom sa hneď od svojho štartu stal nový denný rodinný seriál Oteckovia, ktorý v uplynulom roku absolútne ovládol dôležitý podvečerný slot a konkurencii nedal najmenšiu šancu. Už od prvých dní vysielania sa stabilne zaradil medzi najsledovanejšie programy na trhu a oslovil naozaj široké spektrum divákov. Doposiaľ najúspešnejšou je úvodná časť z pondelka, 1. januára 2018, ktorá v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala rating 12,9 % a trhový podiel 30,5 %. Načrtnutie dejových línií štvorice neodolateľných oteckov si vychutnalo 637-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo je taktiež doposiaľ najlepší výsledok.

Seriálová novinka dosiahla v uplynulom roku vynikajúci priemerný rating 9,2 % a trhový podiel 36,6 % v cieľovej skupine 12-54. Nateraz rekordný podiel na trhu 44,4 % zaznamenali Oteckovia v utorok, 17. apríla 2018. Každý pracovný podvečer si k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere 468-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Okrem Oteckov uviedla televízia Markíza v jarnej sezóne na trh aj ďalšie dve úspešné seriálové novinky. V pondelkové večery vytvoril od 5. marca 2018 silný tandem so Susedmi nový komediálny seriál Kuchyňa. V cieľovej skupine 12-54 dosiahlo jeho 14 epizód priemerný rating 7,9 % a trhový podiel 23,6 %. Hviezdne obsadený seriál z gastronomického prostredia lákal k obrazovkám priemerne 347-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Piatkové večery patrili uplynulú jar novému dramatickému seriálu Milenky, ktorého 12 epizód zaznamenalo v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 7,5 % a trhový podiel 21,8 %. Slovenská adaptácia britského seriálového hitu Mistresses v hlavných úlohách s hviezdami ako Táňa Pauhofová, Antónia Lišková, Gabriela Marcinková a Zuzana Norisová pritiahla k obrazovkám v priemere 368-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Obľúbená spevácka súťaž SuperStar sa v jarnej sezóne vrátila na obrazovky TV Markíza už s piatou „federálnou“ verziou a opäť dokázala nehasnúcu silu a efektívnosť tohto celosvetovo úspešného brandu. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenala šou priemerný rating 8,7 % a trhový podiel 24,5 %. Celkovo 16 epizód plných emócií a skvelých speváckych výkonov sledovalo v priemere 413-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Mimoriadne obľúbený komediálny seriál Horná Dolná pokračoval aj uplynulý rok v stabilne nadpriemerných výkonoch. Premiérové epizódy dosiahli v priemere rating 9,0 % a trhový podiel 25,5 % v rámci cieľovej skupiny 12-54. Príbehy plné humoru v hviezdnom hereckom podaní si vychutnávalo priemerne 391-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

V utorky si na jeseň 2018 vynikajúco počínala seriálová novinka z nemocničného prostredia Sestričky, ktorá bez problémov porážala programovú ponuku konkurencie. Desať premiérových epizód zaznamenalo v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 9,2 % a trhový podiel 25,8 %. Zaujímavé príbehy štvorice sympatických zdravotných sestier a ich pacientov sledovalo v priemere 476-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

S vynikajúcimi výsledkami sledovanosti sa v jesennej sezóne vrátila štvrtá séria mimoriadne úspešnej zábavnej šou pre celú rodinu Tvoja tvár znie povedome. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenala v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 8,6 % a trhový podiel 27,2 %. Šou plnú dych vyrážajúcich premien a skvelej zábavy sledovalo v priemere 465-tisíc divákov starších ako 12 rokov.


Televízne noviny silnou jednotkou na trhu v cieľovej skupine 12-54

Výborné výsledky sledovanosti zaznamenala v roku 2018 aj hlavná spravodajská relácia Televízne noviny. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný rating 8,0 % a trhový podiel 27,6 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa na Markíze uprednostnilo v priemere 478-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie uplynulého roka si v utorok, 25. decembra 2018, pozrelo 713-tisíc divákov. Televízne noviny boli v roku 2018 v rámci cieľovej skupiny 12-54 suverénnym trhovým lídrom, keď predstihli konkurenčné spravodajské relácie v drvivej väčšine dní – 326 z 365.

Rok 2018 - hlavné večerné spravodajstvo
Foto: TV Markíza
 

Rok 2018 - hlavné večerné spravodajstvo
Foto: TV Markíza
 

Drvivá väčšina televíznych divákov už viac než dve dekády vstáva v spoločnosti obľúbenej relácie Teleráno. Rána plné užitočných informácií, zaujímavých hostí, uvoľnenej rodinnej atmosféry a dobrej nálady si v roku 2018 vychutnávalo v priemere až 32,2 % podielu divákov v rámci obchodnej cieľovej skupiny 12-54.

Výborná výkonnosť menších staníc Doma a Dajto

V cieľovej skupine 12-54 si prvé miesto v celoročnom rebríčku sledovanosti televízie Doma vydobyl romantický film Pravé Vianoce. V sobotu, 15. decembra 2018, dosiahol skvelý rating 3,3 % a trhový podiel 10,0 %. Vynikajúco si počínali aj ďalšie silné príbehy z divácky dlhodobo obľúbenej tureckej produkcie v seriáloch Matky a dcéry, Nikdy ťa neopustím a Neželaná nevesta.

Najúspešnejším programom televízie Dajto sa v roku 2018 v oboch hlavných cieľových skupinách stal akčný film Ochranca v hlavnej úlohe s hviezdnym Jasonom Stathamom. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenal v stredu, 3. januára 2018, excelentný rating 3,7 % a trhový podiel 9,5 %. Pozrelo si ho celkovo 172-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Výrazný úspech Dajto zožalo aj v sobotu, 31. marca 2018, vďaka priamemu prenosu zo strhujúceho boxerského zápasu medzi Anthonym Joshuom a Josephom Parkerom. V cieľovej skupine 12-54 dosiahol ostro sledovaný box v priemere rating 2,8 % a trhový podiel 10,0 %.


TOP 10 najsledovanejších programov TV Markíza v roku 2018

Rok 2018 - TOP 10 TV Markíza
 


TOP 5 najsledovanejších programov TV Doma v roku 2018
Rok 2018 - TOP 5 TV Doma
 


TOP 5 najsledovanejších programov TV Dajto v roku 2018
Rok 2018 - TOP 5 TV Dajto
 


Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR MEDIA


PR oddelenie skupiny Markíza

Komentáre ( 0)